Top tippek a hírnévmenedzsmentről
Erős, szilárd hírnév nélkül nagyon nehéz lehet sokáig sikeresnek lenni az üzleti életben. Annak érdekében, hogy megfelelően kezelje hírnevét és továbbra is felfelé ívelő pályán maradjon, meg kell értenie néhány kulcsfontosságú technikát. Olvasson tovább, hogy többet tudjon meg a hírnévmenedzsment témaköréről.
Online jelenlétének növelése érdekében fontolja meg a közösségi média használatát. Az olyan oldalak, mint a Facebook, a Twitter és a LinkedIn segítenek az online és offline üzleti jelenlét kiépítésében. A közösségi média hatékony használatához rendszeresen posztolnia kell státuszokat. Amikor információkat tesz közzé egy közösségi médiaoldalon keresztül, használjon kulcsszavakat, és olyan információkat adjon olvasóinak, amelyekre valóban szükségük van.
Személyes hírnevének vagy üzleti márkájának nyomon követése nagyon fontos az online hírnévkezelés szempontjából. Állítson be automatikus riasztásokat, amelyek akkor történnek, amikor az Ön neve felbukkan.
Legyen pozitív és barátságos az interneten. Ha nem kommunikál igazán, az embereket nem fogja érdekelni, hogy mit ír az interneten. Ha egy kérdést tesznek fel, válaszoljon rá, amilyen gyorsan csak tud. Ha nem biztos a válaszban, tudassa velük, hogy ki fogja deríteni, és értesítse őket.
Amikor a közönségével beszélget, ügyeljen arra, hogy ezt társalgási hangnemben tegye. Az emberek nem szeretik, ha az üzlettulajdonosok mindig marketinggel a fejükben beszélnek hozzájuk. Bár Ön valóban eladást szeretne elérni, soha nem szabad azt éreztetnie az ügyféllel, hogy ez az egyetlen gondja.
Győződjön meg arról, hogy a márkájáról szóló információk naprakészek és pontosak. Ezáltal szakértői hangot fog adni a fogyasztóknak. Töltsön minden nap néhány percet az interneten tények gyűjtésével.
Figyeljen arra, hogy mit mond. Ez az online és offline interakciókra egyaránt vonatkozik. Kerülje az illegális tevékenységekről szóló vitákat vagy a becsmérlő megjegyzéseket. Azt is el akarja kerülni, hogy magát és vállalkozását olyan képekhez kössék, amelyek egyértelműek vagy helytelenek. Emellett próbálja meg elkerülni, hogy bármi olyan negatív dolgot tegyen vagy mondjon, ami egy hírcsatornán megjelenik. A potenciális befektetők és ügyfelek ezeket a dolgokat vörös zónának tekinthetik.
Vállalatának online hírnevét úgy tudja a legjobban kezelni, ha tisztában van azzal, hogy mit mondanak róla. A folyamatos tájékozódás elengedhetetlen ahhoz, hogy minden negatív hírverést csírájában elfojtani tudjon. Ezt megteheti úgy, hogy Google Alerteket állít be a vállalat nevére, vagy megbíz egy céget, hogy figyelje ezt Ön helyett.
Vizsgálja meg jelenlegi ügyfeleit. Lehet, hogy vannak olyan ügyfelei, akiknek vannak olyan javaslatai, amelyek segíthetnek a vállalat építésében vagy a termékek javításában. Ezt többféleképpen is megteheti. Küldhet felmérést mindenkinek a levelezőlistáján, vagy egyszerűen elhelyezhet egy javaslatgyűjtő dobozt az üzletében.
Maradjon tájékozott arról, hogy mi történik az online közösségi hálózatokon. Az emberek pozitívan vagy negatívan beszélhetnek Önről a közösségi oldalakon. Ha figyelemmel kíséri a közösségi jelenlétét, akkor képes lesz észrevenni, ha bármi negatívumot mondanak a vállalkozásáról, és gyorsan csírájában elfojtani azt. Ezzel minimálisra csökkentheti a hírnevét érő károkat.
Amikor negatív visszajelzést kap, csábító lehet azonnal kirobbantani, különösen, ha az azt író személy nem teljesen őszinte. Válaszoljon higgadtan, tényekkel cáfolva a negatív tartalmat. Ha valaki mindkét nézőpontot ismeri, képes lesz saját véleményt alkotni.
Minden sikeres üzletember elmondja, hogy a folyamatos növekedés kulcsa a jó hírnév kiépítése és fenntartása. Ha nem sikerül ügyesen áthidalni az út során felmerülő bukkanókat, az gyorsan elsüllyesztheti a mások által Önről alkotott benyomást. Szerencsére a fenti információkkal felvértezve megvan minden, ami a győzelemhez szükséges.